Cathedral

Ett magnefikt slut på ett band vars musik har berört mig på så många plan. Det är dom första tankarna som "The last spire" ger mig. Det låter som gamla Cathedral på fler än många ställen. Det är tyngre än på länge!! Att bandet själva säger att detta är uppföljaren till "Forest of equilibrium" låter som något jag själv sa till mig själv många gånger under lyssningarna. Det låter piggt och tungt, det låter inspirerat och det märks att Dorrian och co lagt ner många timmar på det här. Som jag skrev i inlägg tidigare så kunde jag på många ställen inte hålla tillbaka tårarna. Plattan har ett sorgligt täcke över sig som ger en rysningar och slutet finns ständigt närvarande. För oss Cathedral fans är detta en ny milstolpe. Den sista på vägen. Men shit va vacker den stolpen är....9/10




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0