The underground resistance

Nätet är fullt med hat emot nya Darkthrone plattan "The underground resistance". Varför fattar jag inte. Bandets riktning är ju ingen överaskning om man lyssnat på "Circle the wagons" där Fenriz ljusa sång visades upp första gången. Fenriz sång är mest kritiserat denna gång men även deras musik är mer under luppen nu än någonsin. "Det ska vara gamla Darkthrone skriker BM killarna!!!!" Ted och Gylve bryr sig nog så mycket att dom nästan är medvetslösa. Deras fuck you attityd glöder starkt på nya skivan där bandet än en gång tar sin egna väg och gör precis som dom vill. Fenriz stora förälskelse med 80 talet får mer plats än någonsin och hela plattan skriker Manilla Road tycker jag. Riff på riff staplas upp. Ted "Nocturno culto" Skjellums låtar är klart starkast bland dom 6 låtarna vi bjuds på. Låtarna är längre än någonsin med. 4:17 är den kortaste låten och "Leave no cross unturned"(älskar den låttiteln) är hela 13:49. Alla har ju sin smak men jag älskar allt detta viktiga norska band har släppt. Dom är en viktig del av mitt liv. Så jag läser ej vad alla spyr ur sig utan jag öppnar en till kall folköl och luftriffar gärnet. Hail Darkthrone!!! Betyg 9/10






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0