Sorcery - Arrival at six

1991 kom "Bloodchilling tales", en platta jag inte hört så mycket faktiskt. Den spelades vet jag på några fester i Lindsdal, den förort till Kalmar där jag växte upp. Över 20 år senare sitter jag i Göteborg med uppföljaren till den, "Arrival at six" och det räcker med första låten "We who walk among the dead" för att förstå att man kommer få en resa i oldschool death metal man ska sent glömma. Denna skiva kan beskrivas med många fina ord men för mig räcker det med ett ord : Mästerligt. Sorcery KROSSAR allt där ute med en axelryckning, dom pulverserar ungdomarna i genrens bidrag till oldschoolscenen med sån pondus och talang att det ibland känns skrattretande enkelt. Svenskt sound utav helvete pratar vi om här, det doftar lite Dismember och Entombed och plattan är mixad av Tomas Skogsberg i Sunlight studion. Jag är helt till mig över den här skivan som jag utan tvekan tycker är bland det bästa som svensk döds spottat ut någonsin!!! Det finns inte en dålig låt, inte ett tråkigt riff utan det är bara ett köttigt rens av underbar rå sort!! Helvete sitter ni och läser än? Gå in på Sorcery.se eller vart ni vill och beställ skivan nu!! Ni som fegar kan lyssna först på Spotify men tro mig, detta är världsbäst!!! 10/10




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0