Vinyl eller cd?

Något som gör mig jävligt trött är detta hets emot cds. Jag tycker vinylskivor is the shit men har ingen vinylspelare och tänker inte inom dom närmsta åren skaffa någon. Kanske när barnen blir större men just nu är det cd som gäller.
Hets är kanske fel ord men det finns folk som ser ner på en för man köper cds istället för vinyl.

Det som gör mig mest jävla trött är band som släpper sina skivor först på vinyl och ett tag efter på cd, ibland upptill ett halvår efter.
Spanska Teitanblood är ett sådant exempel, jag älskar bandet men varför släppa "Purging tongues" cd ett halvår efter vinylen?? Ett hån mot oss som inte köper vinyl tycker jag.
Som sagt, inga mail nu om att vinyl är bättre och bättre ljud, känsla osv för detta vet jag!!! Jag fick min första vinyl 1983 och jag är av vinyl generationen så jag vet allt detta.

Bara man betalar för sin musik så spelar det ju ingen roll om det är cd eller vinyl enligt mig. Inte om det är mp3s heller eller vad nu folk väljer att köpa.
Sen finns ju dom som släpper enbart på vinyl, eller låtar som bara finns på singlar, vinylutgåvor etc. Fan ska inte vi andra fans få ta del av dom låtarna? Vi betalar ju med för musiken??
Skärpning för fan!!!
Musik är inte mer true bara för den lyssnas på vinyl, musik är true när det finns känsla i den.....

Roger

Kommentarer
Postat av: TK Blashyrkh

Eller varför inte också förbanna sig över alla Japan-pressar som i de flesta fall innehåller bonuslåtar som vi västlänningar inte får ta del av ;)

2012-09-20 @ 16:32:23
URL: http://blogg.vk.se/kuno

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0