Nörds!!!

Jag älskar nördar. Spelar ingen roll om det gäller Star wars eller Volvobilar. Är man uppslukad av något har man min respekt. Som tur är har jag två sånna här nördar på mitt jobb. Nämner inga namn och detta är ingen uthängning utan bara faktum. Person 1: Denna killen är uppslukad av In flames. Göteborgsbandet spelas konstant på jobbet och killen kan och älskar bandets texter. Att se han citera texter eller spela upp stycken för mig är underbart. Inlevelsen och kärleken är totalt närvarande hela tiden under denna process och att behöva avbryta processen känns som att sätta en käpp i hjulet på ett barn som cyklar själv för första gången. Mitt tycke om In flames vet alla som läser denna blogg. Jag gillar dom inte, det låter likadant, det är tråkigt och popigt och Fridens gnällsång kräks jag på men allt blir ok när man får se denna persons älskande av detta band!!! Person 2: Kiss är målet av denna persons fanatiska ådra. Här har vi ett band jag kan relatera till och gillar och här kan man mer än i första killens historia men långt...långt ifrån detta monstrets kunnande!! Ton ändringar i låtar, trumfill, produktioner och vad/hur/vad är bara lite av denna killen kan. Jag kan inte ens beskriva hur underbart det är att höra han berätta och gå in i detaljer. Skulle kunna sitta i timmar och lyssna på denna nörden. Frågade han om han bara fick välja en skiva med Kiss att lyssna på resten av livet och fick två som svar med en utläggning om produktioner, låtuppbyggnad, tonart, sångstil osv, detta är underbart att lyssna på. Ett musikhjärta som kan och lever för sin musik. Som sagt, killens nörderi är stort och det kan ni se på hemsidan hans : www.nakedcitybootlegs.com.....som sagt, jag älskar nördar. Ni är underbara, alla band nördar är välkomna att maila mig. Skulle va kul att få en inblick i ert nörderi så länge det inte gäller Kent eller Sabaton. Peace......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0