Furze




Furze, ja du här har vi musik som gjord för mig. Blanda Björk, Scott Walker, Tom Waits, Black Sabbath, Frank Zappa med Black Metal så får du Furze.
Detta är helt gjort efter Woe J Reapers egna regler och han bryr sig ej om du fattar eller ej.

Enmans bandet ifrån Norge är egensinnigt, vridet, konstigt och helt jävla underbart.

Diskografin kan ni kolla in här

Dessa 4 måste ni bara kolla upp :

  

 

Dessa 4 är helt outstanding, dessa resor i Woe J reapers sinne och tankar rekommenderar jag starkt till alla som orkar och vill jobba med sin musik att kolla upp.

Musiken kan som sagt uppfattas konstig men om man tar sig bakom den första tanken så finns där en värld som ingen annan kan skapa. Det är helt eget och om ni uppfattar musiken som annorlunda så är det inget emot vad ni kommer tycka om sången.

Woe J reaper skrattar, väser fram texterna som är dom helt vridna med ibland påhittade ord.
Operasång blandas med vanlig sång och allt vrids till med effekter ibland.

Jag avgudar detta geni så otroligt mycket och varje gång en skiva släpps är det otroligt spännande.
2010 års "Reaper Subconsious guide" är totalt analogt inspelad och är en liten bortgång ifrån black metal och ett doomigt Black sabbath sound. Fortfarande en kall produktion som alla hans skivor har haft men ett softare album.
En ny platta är på g och här är vad som skrivs om denna på skivbolagets sida :

Fysisk Format will release the 5th Furze album worldwide on May 11th. On vinyl and CD of course, as well as the multitude of lesser formats in the digital domain.
The album is entitled Psych Minus Space Control and is 90% instrumental. Artwork by Sami Albert Hynninen of Reverend Bizarre.

In the words of Furze’s Woe J. Reaper:

The idea is to present the psyche atmospheres and try to have the soul touched from there, via emotions. Or vica verca, make the soul come forth from occult places, summoned up by strong feelings.


Här är vad jag tror omslaget på nya skivan :



Blir hur jävla spännande som helst detta !!!!!!!

Myspace

Kolla in detta underbara band, fattar ni det så kommer ni tacka mig för livet. Det kan jag garantera.....

Peace

Rogggggaggagaga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0