Min bror och jag har en sak för oss, det g...

20120625_160738 (MMS)

Min bror och jag har en sak för oss, det gäller inte alla band men en hel del. När han rekommenderar en platta eller band för mig så kan jag älska det direkt eller så blir det som det ofta blir.....att det tar mig 10-15 år innan jag uppskattar/älskar det. Detsamma gäller mina 6231 årliga tips till han. Vet ej varför det blir så här, detta gäller tex Sepultura. Deras "Chaos AD" har jag alltid diggat (alla diggar ju den skivan) men sen har det vart stopp. Min bror har spelat "Arise" för mig 12 miljoner gånger tror jag och jag har alltid tyckt att "visst det är ok men inte mer" och återgått till mitt. Detsamma gäller "Beneath the remains" Aldrig fattat storheten med dessa två skivor.....tills nu. Deras två första plattor har jag slltid diggat, "Morbid visions" och " Schizoprenia" är råa monster som skriker av skitighet och känslor medans dom nämnda två alltid låtit för polerade för mig. Idag fattar jag va brorsan menat när han spytt ut sin kärlek till "Arise", idag fattar jag när han spelat denna skiva högt som fan när vi har ölat ihop och vart discjockeys....( dvs ca 40 sek av varje låt sen byter vi ). Jag fattar nu bror, det tog bara ca 21 år men nu är jag här. Trögstartad som fan men vad gör det för : "The important this is that he tried !!!" Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0