Deathbreed ifrån Sundsvall skickade sin ep...

20120417_185732 (MMS)

Deathbreed ifrån Sundsvall skickade sin ep "Your stigmata till mig. Hade hört en låt som Proppen skickade till mig och jag hade stora förväntningar på epn. Dom förväntningarna krossade dom, dom åt upp dom och kräktes upp dom över mig. Detta är hur jävla bra som helst. Efter ett meningslöst intro så får man knytnäven i ansiktet direkt. Det är tekniskt och brutalt med fantastiska låtar som sätter sig direkt. Bandet har en touch av både det tekniska och den gamla skolan. Deras ep gav mig en mersmak av blod och gravjord i munnen och jag väntar spänt på vad dom ska hitta på närmast. Epn som format gillar jag för många band har ej material starkt nog att fylla en fullängdare så epn ger en det bästa av band. Så även denna gång Vi bjuds på 4 riktiga dängor. Näsblod är ett faktum och då vet ni att dom levererar. Ni får ej missa Deathbreed. Death metal scenen lever och frodas i Sverige och det värmer en gammal dm räv som mig. 8/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0