Entrails - The tomb awaits





Sitter med kaffet och bara diggar. Diggar till gunget i "Crawling death"........detta är så jävla galet bra.

Entrails ifrån Växjö är bandet som fångat mitt öra, bandet började redan i slutet på 1990 men spelade aldrig in något och efter ett tag tappade dom intresset och bandet dog runt 1998.

Snabbspolar 11 år och Entrails reser sig ur graven och jag tackar för detta, en fläskigare och bättre old school death metal får man leta efter. Jag blev helt paralyzerad vid första lyssning av deras senaste verk, "The tomb awaits" släppt 2011. Plattan är mixad av legenden Dan swanö, så då vet ni hur ljudbilden låter.
Bandet släppte sin debut platta "Tales from the morgue" 2010, även denna mixad av Dan.



Låtarna som Jimmy lunqvist har skrivit är utan tvekan bland det starkaste jag hört i death metal väg. Vet ej vad den killen får det ifrån men shit, killen är hur bra som helst.

Jocke svensson levererar en sång som passar som handen i handsken och Mathias Nilsson och Adde mitroulis ger oss gitarr resp trummor. Bandet levererar tung brutal dödsmetall men med hitkänsla ( känns fel att snacka hits när man pratar om deathmetal men det är sant, minns varje låt vid första lyssningen).

Paralleler till andra band finns ju, det låter som Dismember och Entombed på sina håll men då detta är 100 GÅNGER BÄTTRE än dom nämnda banden så känns det oviktigt att ens nämna det.

Jag är helt golvad av Entrails, låtarna + denna fantastiska ljudbild gör att denna platta kommer hamna högt på min årsbästa lista.



Ni måsta köpa denna platta, gillar ni svensk dödsmetall så kommer ni älska detta.

Här kan plattorna beställas och även merch

Detta rekomenderas starkt. Bara ut och köp!!!!

Peace
Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0