Wolves in the throne room


Förväntningarna va skyhöga, fan va jag längtade till Lördagen. Ett gäng pilsner inför västen och 2 Whiskey så tog jag bussen till Truckstop Alaska på Lindholmen.

Ganska lugnt med folk då jag dök upp vid 21 tiden. Tog en pilsner och gick sen till merch bordet och kollade in vad dom hade. Sen blev det soffhäng tills Norrlänningarna jag skulle möta upp dök upp.

Trevligt häng med Lulepojkarna blev det(men när är inte norrlänningar bäst) + en del öl till.

Förbandet Wolvserpent vet jag inget om men dom bestod av en tjej på trummor och en kille på gitarr + effekter, det va tungt, stämningsfullt och otroligt mäktigt. Långa låtar och fiol spel på bästa nivå, tjejen vid trummorna spelade fiol på en av låtarna som utmynnade i tungt trumspel, den låten måste ha vart uppåt 14 min lång.

Fick träffa båda medlemmarna i Wolves in the throne room( dom är bara 2 i bandet men har musiker med sig vid livespelningar)

Nathan träffade jag första gången vid merch bordet då jag frågade han om han ville ta en bild med mig men fick svaret att han ställer aldrig upp på bilder vilket fick mig att häva ur mig det otroligt dumma svaret : Why the fuck not? Haha, vet ej vart det kom ifrån men Nathan skrattade han med.....phuu tur det haha.

Aaron träffade jag ut på golvet, skålade med han och frågade om det va sant att det kunde va sista plattan med WITTR, på det svarade han att kanske, jag vet ej....nej...ja kanske hehehe, uppenbart ska mystiken späs på men vi får väl se......hoppas ej det dock.

Fick även prata mer med Nathan som sagt, pratade om hur mycket deras musik betyder för mig och vad han tycker om sverige. Trevlig kille som fan.......

Spelningen då? Ja du, ord finns ej att beskriva vad jag upplevde, kändes som jag va utanför min kropp vid vissa tillfällen. Ljudet va bra och bandet levererade som fan. Stämningen i lokalen va total, rök och bandet hade minimalt med ljus, dom hade en liten lampa på deras gitarrer + lite ljus på dom backdroppar dom hade.

Det ultimata va att WITTR angrep alla sinnen dom kunde....musiken som omfamnar en, det visuella och sen när man(detta är nu mina upplevelser av musiken)står mitt i en mörk kall skog där man känner sig helt hemma, vilda djur observerar en och man känner sig rädd och glad på samma gång......då kommer lukten av brandrök, av en skogsbrand.....WITTR använde rökelser vid 2 tillfällen, den första gången va det en stickande lukt som kunde lika gärna vart en gasläcka hehe, kanske inte gas men det va en stickande känsla som ställde hela kroppen på sin spets och gav en lite obehaglig känsla.

Den andra gången luktade det brandrök, skogsbrand, detta va så jävla häftigt. Aldrig vart med om ngt liknande och kommer aldrig uppleva det på samma sätt igen även om det skulle användas igen. Kändes som man stod i denna skog, i ett eld inferno, skyddad av musiken och vi fans som stod och kollade på i en klunga.

Självklart är man lite jävig då WITTR är mina stora favoriter men jag trodde aldrig något skulle slå Tool live men Wolves in the throne room slog dom med hästlängder. Man får bara hoppas att man får uppleva ngt som är hälften så bra ngngång igen.

Vill tacka WITTR för att dom gav mig dessa känslor, vill tacka för denna underbara spelning.
Kommer dom igen finns det ingen risk att jag missar det......

FAAN VA BRA!!!!!!!

pEACE

rOGER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0