Moloken





Sveriges bästa bands nya platta Rural kommer inte släppas i Augusti (snyft, FAN, snyft, jag klarar inte denna jävla väntan längre!!!, fan, snyft) utan i November istället, mixningen är klar och kommer mastras utav Sven Engdahl den kommande veckan.

Fan detta va inga bra nyheter för bandets största fan(JAG) men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge eller hur?

Bandet har en ny hemsida, kolla in denna genast ok??

Omslaget på nya plattan är som sagt målat av Kenny Lindström och det är helt handmålat. Det kommer va mera psykadeliskt än tidigare omslag och jag har fått lite info om vad det kommer innehålla men det håller jag tyst om tills jag fått klartecken att skriva om det av killarna.

Bandet har en del datum bokade och på dessa spelningar kommer material ifrån Rural att framföras.

Datum som finns är följande:

6/8 Sandviken @ Ta Livet i dina egna händer Festival
13/8 Örnsköldsvik @ Merry can
31/8 Umeå @ Verket
1/9 Tba
2/9 Stockholm @ Grundbulten
3/9 Tba

All denna info + lite annat finns HÄR

Molokens MYSPACE

Molokens FACEBOOK

Discouraged Records

Som jag sagt innan och jag säger det igen, ni hittar inget bättre i detta land gott folk. Moloken är soundtracket till allt jag gillar, dom är ett band av musiker som har hjärta och hjärna i det dom gör och det lyser igenom i deras musik, deras texter och i helhets intrycket dom ger en. Deras musik ger mig bilder i huvudet som inget band någonsin har gjort innan.

Moloken är det där bandet som man bara hittar en gång i livet och jag började mitt musikliv 1982(jag föddes inte då men då fick jag första vinylen som startade denna musiknerd). Jag upptäckte Moloken 2009 så det bevisar bara att man aldrig ska sluta leta.

Jag kan skriva i timmar om detta band men ska sluta nu innan jag svamlar och upprepar mig själv en massa men en sak är säker......Jag älskar detta band och jag älskar den konst dom ger mig. Finns inget jag inte skulle göra för detta band.

Tack för att ni finns grabbar.....tack som faan!!!

Peace

Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0