Golvad totalt


Ifrån Nya Zeeland kommer detta band som Marcus på Mediamarkt i Bäckebol tipsade mig om för ett antal månader sedan, bandet heter Ulcerate och plattan jag talar om heter The destroyers of all.

När jag lyssnade på den när Marcus plockade fram den så vart jag golvad men sen glömdes den bort tills idag. Jag har aldrig hört en platta med sån atmosfär innan och hela plattan andas och skriker ut ett mörker som är svårt att bli av med efter man lyssnat på den.

Bandet låter som en blandning av franska Deathspell Omega och Neurosis, 2 band jag avgudar så ni fattar hur mycket jag gillar detta.

Plattor som skapar känslor och tar fram bilder vet alla som känner mig att jag älskar, jag älskar ÄLSKAR musik som berör vare sig det gäller att man blir festsugen eller om man sugs in i en ångest som man knappt tar sig ut ur.
Musik som ger mig dessa känslor får alltid full poäng av mig.



Bandet har släppt 3 skivor och denna kom ut i år. Dom har haft en massa medlemsbyten och består idag av :

  • Paul Kelland − Vocals, Bass Guitar
  • Michael Hoggard − Guitars
  • Jamie Saint Merat − Drums
  • William Cleverdon – Guitars


  • Deras Myspace hittar ni HÄR

    Deras hemsida HÄR

    Burning skies är såååå jävla jävla bra, lyssna på den!!

    Jag e golvad av detta, detta kommer spelas en jävla massa nu, det kan jag lova.

    Mvh
    Rogggerrerarata


    Kommentarer
    Postat av: Mackan

    Rock n roll \m/

    2011-08-06 @ 17:24:12

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0