Fleshgod Apocalypse


Gillar du symfoniska inslag i din musik? Det gjorde inte jag fram till att Herr Iwers tipsade mig om Fleshgod Apocalypse. Bandet kommer ifrån Italien och spelar svinteknisk dödmetall av den brutala skolan.

Deras senaste opus "Agony" bjuder på mer symfoniska inslag än förra plattan "Oracles" ifrån 2009. Den och epn "Mafia" ifrån 2010 bjuder på mer traditionell dödsmetall men keyboarden ligger där i bakgrunden, perfekt gömd och spelar ut sina kort i perfekta omgångar.

Jag gillar inte symfonisk metal för det jag hört innan är helt enkelt för jävla mesigt. Det är ofta för popigt och för jävla mesig ljudbild. Fleshgod Apocalypse hamnar bland dom 5 mest brutala band jag någonsin hört, den vägg av ljud som dom spyr över lyssnaren är helt fantastisk och deras trummis kan bara inte vara mänsklig.

Det brutala ligger hela tiden snäppet över dom symfoniska inslagen i en perfekt blandning.
Detta band va en rolig överaskning, Tack Anders.....

Myspace

Hemsida







Bandet ligger på NuclearBlast nu för tiden.

Videon till The Violation finns HÄR kolla in den men glöm inte att höja volymen.

Dom har även lirat in At the gates låten, Blinded by fear. Den versionen hittas HÄR

Bättre än orginalet??? Vet ej men att den är brutalare kan ingen snacka bort.................................

Peace
Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0