Sen årsbästa lista del 1

Kan inte snacka nog om hur jävla bra musikåret 2010 va, det va länge sen det kom så många bra plattor på ett o samma år. Finns hur många skivor som helst att skriva om men har valt ett antal som helt enkelt va bäst på ett eller annat sätt. Denna lista är inte rankad utan bara det bästa 2010.




Electric Wizard - Black Masses.

Tänk er Black Sabbath men 1000 ton tyngre. Där har ni Electric Wizard. Produktionen är tung som bara fan och hela ljudbilden skriker av 70tal inlindat i ett tjockt täcke av marijuana. Detta är ett band jag upptäckt 2011 men denna platta kom 2010. Detta band är lungt det bästa som finns i min värld nu.



Deathspell Omega - Paracletus

Detta är konst, ren jävla konst. Detta ÄR den bästa platta som 2010 gav mig. Jag är tacksam att dessa fransmän finns i mitt liv och......ja, det är konst. Köp, lyssna, njut.



Kylesa - Spiral Shadows

Denna platta har lirats flitigt som fan, hela tiden nästan hehe. Laura Pleasants röst varvat med Kylesa´s tunga riff och ett låtbyggande utan dess like är hur bra som helst.  Kylesa passar hur bra som helst med ett gäng kalla öl :)



Watain - Lawless Darkness

Finns inte så mycket att säga......KÖP



Immolation - Majesty and Decay

Man känner sig misshandlad och överkörd, man känner sig glad och upprymd. Immolation gör mig aldrig besviken. Ett muller av den bästa Deathmetal ni kan hitta där ute. Toppbetyg.



The Dillinger Escape Plan - Option Paralysis

Mästerverk, konst, glädjefnatt, meckigt, tungt, mums, bäst, bra, bättre än det mesta. KÖÖÖP!!!



Autopsy - The Tomb Within

Världens bästa band släppte 2010 ett försmak på vad som ska komma 31 maj. Autopsy är mina kungar och detta är naturligtvis svinbra.

Som sagt, detta är del 1 av denna lista o nu har jag ont i ryggen som faaaaan så jag skiter i detta nu.......

Vill ni se vad som ligger o trycker på Rogers väntarlista i huvudet? Inte det....men fuck it, här kommer det ändå :)



     AUTOPSY - MACABRE ETERNAL
               31 MAJ



           HATE ETERNAL
PHOENIX AMONGST THE ASHES
           10 MAJ

Bara dessa 2 plattor gör att man hoppar av glädje. Dom flesta av dessa skivor finns på Spotify.

Peace

ROGRRRRARAA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0