Vad som diggast mest..............just nu

                          



                                                   

Här är vad som diggas mest just nu, Bloody panda. Deras platta Summon är ett totalt okommersiellt album som i stora drag är ljudlandskap med inslag av drone metal. Deras sångerska Yoshiko ohara skriker ut buddiska mantran och text med underbar inlevelse. På deras myspace kan ni ta del av detta underbara band som kommer ifrån Brooklyn, New york. 



                                                    




SVERIGES BÄSTA GRUPP släppte 2008 Eternal kingdom. Detta album hamnar på 2a plats på min lista över dom 10 bästa album någonsin. Detta är perfektion på alla nivåer för mig. Denna skiva spelas minst, MINST 2 gånger per dag hemma hos mig eller i bilen. 7:32 in i Ghost trail svartnar det för mina ögon varje gång, det är så vacket, det är så fruktansvärt vackert och brutalt. Den resan Cult of luna vill förmedla med Holger nilsson är vacker i sig men jag tas på egna och olika äventyr varje gång jag spelar detta ultimata album. Tidigt 2010 släpper Cult of luna en bok om Holger Nilsson med nya låtar och ljudlandskap. Detta kommer bli helt underbart och kan knappt vänta tills jag har denna bok i min hand. Följ Cult of luna på deras hemsida och på deras myspace där ni kan lyssna på SVERIGES BÄSTA BAND.



                                    



Yob snubblade jag över ganska nyss via deras myspace. Fantastisk doom på alla sätt. Tung och släpande doom som ibland når tyngd som gör det svårt att andas. Dom startade 1996 och har släppt 5 album. Deras senaste The great cessation släpptes 2009 efter att bandet startat upp igen efter att dom splittrades 2006. Denna platta kan jag verkligen rekommendera.


                                                           

                                     


VÄRLDENS BÄSTA BAND : NEUROSIS, spelar ingen roll vad jag lägger upp för platta med dom här så jag har bestämt att lägga upp alla ifrån Souls at zero. Kan inte beskriva hur bra detta är. Detta band är så perfekta och bra att jag har inga ord. Dom är allt jag behöver och skulle jag bara få välja en grupp/artist att lyssna på så skulla utan tvekan välja Neurosis. Deras unika ljudbild har gjort dem till pionjärer inom atmosfärisk metal och dom har en status i deras genre av musik som många bara kan drömma om. Dom kommer ifrån Oakland, Kalifornien.


                                     



                                     


Detta är så bra som det kan bli, kolla in deras myspace där ni kan lyssna och fatta hur jävla bäst detta är. Kolla även in deras hemsida


                                      


                                      


Deras musik ger mig intryck och inlevelser som jag aldrig upplevt innan. Ibland känns det som man lämnar kroppen när det är som mest intensivt. Svårt att förklara men har aldrig på 27 år av musik studerande och frenetiskt lyssnande kännt något liknande. VÄRLDENS BÄSTA BAND..........


                                      


                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0