Just Before Dawn - Precis innan gryningen

Jag älskar Anders Biazzi, förmågan den jävla gubben har att skriva riff och låtar är helt otrolig. Hans känsla och kärlek för death metal är det få där ute som har. När denna gubbe dessutom ingår i en ful, rå allians med Rogga Johansson så kan man bara förvänta sig kvalitet och kvalijävlatet är vad vi får!!! Tänk er en stridsvagn, en skitig stridsvagn nerstänkt i blod och den mullrar fram över jord, sten och nerfallna träd. Över lik och mark, inget stoppar den.....där har ni JBD. Mullrande krälande death metal där ingen skonas. Man kan tänka Bolt Thrower men jag väljer att tänka Just Before Dawn. Biazzi har skapat en best här, en best som står stadigt på sina egna ben. Men än en gång, RIFFEN!!!, jag dör lite varje gång dom rullar över mig. Krossar mig. På detta så har gästsångare bjudits in. Growlande bastards som får stridsvagnen att krossa mer skallar!!! Vilka då skriker ni?, ja du.....Rogga, Jonas Lindblood, Tony Freed....behöver jag nämna mer? Ok då, Ralf Hauber, Dennis Johansson, Gustav Myrin och Mr Hitchcock. Just Before Dawn har släppt ett monster och detta verkar bara början......9/10

To be continued....








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0