Carcass - Surgical steel

Herrejävlar!!! Det är första ordet som kom fram när jag lyssnade på "Surgical steel" med Carcass. Skivan är så satans bra att det är svårt att hålla mig lugn när jag skriver detta. När det kom fram att gamla grindcore gubbarna i bandet skulle släppa ett nytt album va jag väldigt skeptisk. Jag tänkte "Nej, inte ett nytt "Swansong" fiasko". Dra inte namnet mer i smutsen utan låt det bara vara. Men Jeff Walker och Bill Steer och dom nya killarna Dan Wilding och Ben Ash sket i mina farhågor och spelade in detta mästerverk. Ingen är gladare än jag för det. Introt "1985" med sina underbara slingor banar väg för käftsmällsthrashen som heter "Thrashers abattoir" och så fortsätter det. Soundet hamnar mittimellan "Necrotism" och "Heartwork" fast med mer sneglande emot den första. Låt på låt dundrar fram och gör mig mer och mer säker på att detta är Carcass bästa skiva någonsin. Stora ord om ett band som släppt klassikern "Symphonies of sickness" men så bra tycker jag att "Surgical Steel" är. Lyssna bara på "The granulating dark satanic mills" och säg sen emot. En av 2013 års bästa skivor utan tvekan!!! 9/10






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0