Boal

Kolla upp Boal löd smset som kom. Ok då tänkte jag utan att veta att benen skulle sparkas undan bara två minuter senare. Debuten av holländska Boal är i mitt tycke en av världens bästa tekniska death metal skivor någonsin. Vet ej om teknisk death metal är rätt ord, mer technical death/grind men åt helvete med alla rätta termer. Man tas på en resa utan säkerhetsbälten eller hjälm, man kastas runt mellan riff och skalor, mellan rens och gung. Det är så jävla bra att jag ryser rätt igenom skivan. "Infinite Deprivation" är ett konsverk där medlemmarna fått måla sin egna bit utan regler och ansvar. Brutalt som fan på sina platser men ack så vackert. Jag är överväldigad. Jag älskar Boal!!! 10/10

Bandet ligger på Sevared Records och kan köpas av MuSic Assault.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0