Ceremonial Oath

Jag blir så jävla glad när man hör hungriga ungdomar som brinner för vad dom gör. Som brinner för musik och som skapar sin musik med kärlek och med inspiration. Dom vet dock inte detta vid skapandet utan det märks år efter inspelningen. En så där 20 år dvs. Jag sitter och håller en sån skiva i handen nu, Ceremonial Oaths "The book of truth". Jag älskar detta. Jag satt igår kväll och hoppade i soffan, hoppade av glädje då hörlurarna fyllde huvudet med låtar som "Chapter II:For I have sinned/The praise" och "Chapter V:Thunderworld(welcome to forever)" för att så här vill jag att det ska låta!! Detta är smset som jag skrev till Anders Iwers igår : " Fuck Tiamat!! Fuck Hammerfall!! Det är så här det ska låta ju". Alla har olika musiksmak men i mitt tycke slår detta allt annat som herrarna gjort sen CO splittrades 1996. CO inte bara slår detta utan slaktar det!! Ceremonial Oath bestod av : Anders Iwers(Tiamat), Oscar Dronjak(Hammerfall), Jesper Strömblad(ex In flames, The Resistance) och Markus Nordberg(ex Cemetary). Hårda ord? Nej då, jag har full respekt för det som skapats av talangerna efter 1996 även om inte mycket av det inte ligger i min smak. Men för att återgå till skivan, detta är ett återsläpp av Century Media och är en dubbelcd. Förutom den fenomenala debuten så får vi demos och "The lost name of god" ifrån 1992. En booklet fylld med bilder, liner notes och massa godis. Det är ett fantastiskt släpp som världen nu får ta del av och jag råder alla som har minsta intresse för svensk death metal eller death metal överhuvudtaget att köpa detta nu!! Detta är sååå bra!!! Vad Anders svarade på smset? "Haha!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0