Nya Burzum är en fantastisk resa, har ej k...

20120619_183039 (MMS)

Nya Burzum är en fantastisk resa, har ej koll på allt men tror Varg tagit text ifrån en norsk dikt och jobbat fram musik runt den men har som sagt ingen stor koll på detta. Vad jag därimot vet är att enligt mig kan detta vara Burzums bästa platta. Borta är det vanliga Burzum renset och Varg fokuserar här på stämningsfylld metal. Atmosfären i musiken kan vara det lugnaste skönaste jag någonsin hört. Vargs väsande finns kvar men mycket vanlig sång har getts plats och viskande ord som letar sig in i det undermedvetna. Detta är en skön platta som kommer dela in Burzum fansen i två läger direkt. Dom som älskar det och dom som hatar det. Jag har hört ifrån polare och fans som tycker det är ren dynga men jag älskar fan denna skivan. Jag saknar lite rens men jag tror detta är en platta som Varg ville få ur sig och att nästa kort i Burzum leken kommer nog innehålla dubbeltrampet igen. Umskiptar kommer hamna högt upp på årslistan, här har vi en skiva som kräver sin tid och hängivenhet av lyssnaren och att man tar den för vad den är, en experimentell Burzum skiva. Jävlar så bra.....blir en runda till med skivan nu och lite rödvin. Det är jag värd efter en ledig dag hehe. Tack för 4003 läsare igår, vad vore jag utan er :-).......( en skivnörd utan läsare )...precis. Puzz


Kommentarer
Postat av: Avarquare

Den är perfekt att sova till !! XD <- haha. Man får skitcoola drömmar... eller jag iaf.

Och texterna är på isländska, dikter eller ngt sådant av ngn tjomme som jag inte kommer ihåg namnet på XD haha handlar om asatro och sådant i alla fall.

2012-06-19 @ 20:39:54
URL: http://avarquare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0