17 låtar och 30 min senare sitter jag och ...

20120710_225617 (MMS)

17 låtar och 30 min senare sitter jag och funderar om allt jag hört i grind/death genren innan har betytt någonting alls. Jag som fanatiker av death metal och grindcore har hört en hel del i dessa två underbara världar men inget......inget slår detta. Spanska Looking for an answer bara slaktar allt jag trodde jag kunde/visste. Den punkiga brutal grind/death som dessa boys hamrar ut saknar motstycke enligt mig. Jag har aldrig hört denna frustration fångad på skiva innan. "Det är inget nytt dom gör" kommer vissa att säga och visst har dom rätt. Dett har gjorts förut men ALDRIG med samma känsla. Plattan börjar med ett kort stycke kaos för att sen släppa upp bromsen och bara röja. En fet produktion ger styrka åt dom underbara låtarna och sångaren har ett underbart growlande. Punk, metal, grind och death blandas ihop i vad jag kallar perfektion. Plattan "Eterno treblinka" släpptes 2011 och jag fattar fan inte hur jag missade denna. Aldrig hört talas om bandet innan och inte läst ett ord om dom. Hade jag vetat om denna skiva hade den lätt huggt första platsen på årabästa listan. Ingen med kärlek för brutal metal får missa denna. Ingen som kan något om känslor i musik får missa denna. Ingen levande metalsjäl får missa Looking for an answer och deras verk "Eterno treblinka". Jag kan ej mer fina ord. Denna är en historisk skiva i min bok. 15/10..........nej 18/10. Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0