Plats nr 5

Detta va året som High on fire stegade in i mitt liv, alltid avfört dom som ett "inne" band...varför vet jag inte, något jag fått för mig säkert och när "De vermis mysteriis" damp ner i brevlådan va det inte med stor glädje jag tryckte på play på cdspelaren. Fy fan vad jag har haft fel, jag anser dock att senaste plattan är dubbelt bättre än dom förra även om "Snakes for the devine" har sina högpunkter här och där. Men inget i min vildaste fantasi kunde förbereda mig på vad jag skulle få uppleva. En rå jävla riffcirkus med låtar av världsklass. Matt pikes röst skär igenom ljudbilden med krossande magi och den underbara produktion signerad av Kurt Ballou är helt makalös. Att Ballou haft ett finger med här kan nog förklara varför jag älskar detta så mycket!!! High on fire 2012 va en uppenbarelse.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0