Nile, Morbid Angel och Kreator

Tisdagen förra veckan spenderades i metallens tecken på Trägåårn här i Göteborg. Fueled by fire, Nile, Morbid angel och Kreator lirade. Gratis är gott och inbjuden av Karl Sanders i Nile gjorde att allt kändes extra kul. Det skulle senare dock ändras men mer om det senare. Beställde en stor stark....56kr!!!!(helvete vilka priser) och gick in precis när Fueled by fire gick på. Detta thrashband ifrån Kalifornien kändes tråkigt och allt malde på utan känsla.




Nile gick på efter och detta va så jävla bra. Tighta och samspelade som fan och deras diskografi innehåller ju bara massa godis. Hur mäktig spelning som helst. Det va första gången jag sett Nile live så jag vart i extas efter. Att sen få höra "The inevitable degradation of flesh" ifrån senaste plattan gjorde ju inte intrycket mindre bra så att säga.








Morbid Angel mullrade igång och jublet visste inga gränser. Att Dave vincent ser lite pajas ut gör absolut ingenting då det levereras hit på hit i tung death metal. Finns inget att klaga på här. Morbid Angel är kult och det va svinkul att se dom äntligen.













Sen klev Mille och Kreator på och herrejävlar så bra. Låtar som fick mig att gråta då gjorde samma sak med mig denna kväll. "People of the lie", "Extreme aggression" osv osv. Det va bra tryck på bandet och bättre tryck på publiken. En moshpit bildades snabbt och trots att man flyttade en bit bakåt fick jag en armbåge i huvudet och öl över benet. Ett ursinnigt utfall där jag försökte slå till killen som helt utan respekt kastat sig bakåt och slagit till mig i huvudet avstyrdes av hans polare som bad om ursäkt. En öl bjöd han på och lugnet la sig, dock med en bula som minne av armbågen. Kreator va magiskt bra och detta va dubbelt bättre än vad jag trodde det skulle va.
















Dagens tråkigaste då, det sägs att man inte ska träffa dom man ser upp till eller gillar och nu fick jag för första gången uppleva detta. Karl Sanders va verkligen ingen trevlig person. Självupptagen, falsk och verkade inte vilja prata med någon alls förutom dom tjejerna som kom fram till han. Han va en rockstjärna uti fingerspetsarna med tråkig attityd och en personlighet som jag aldrig vill träffa på igen. Tråkigt som fan!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0