Sämsta skivan någonsin !!


Nu har den släppt, den sämsta skivan som någonsin spelats in. Detta är ju bara min åsikt men hela världen verkar hålla med mig...

Jag snackar om Metallica/Lou reed samarbetet "Lulu"

Lou reed har jag aldrig fattat, när folk runt mig har höjt han till skyarna så har jag mest spytt i min mun då jag hört hans jävla röst. Det är så dåligt att i början när jag först hörde han så trodde jag han skämtade. Hans prat/sång med dåliga texter är ett bevis på att allt inte va bättre förr.

Metallica då? Jag har aldrig vart ett superfan av Metallica.....Kill em all, Master of puppets och And justice for all är alla svinbra skivor, Ride the lightning har jag aldrig gillat.......

Den svarta plattan spelades en del när den kom men man tröttnade fort. Sen har det bara gått utför.....

Load och Reload va första tecknet på att detta band fått för mycket cash och för stora huvud. Piss dåliga skivor som inte en duger till bakgrunds musik när man målar huset. I mitt tycke så ryckte dom upp sig när(vågar man skriva detta) St. Anger kom, en skitig platta som skrek av missbruk/problem/bråk/frustration......med en produktion som alla hatar men jag tycker den fyller sin funktion. Death magnetic är en platta av ett band som är helt lost, en platta som är ok men speglar ett Metallica där gubbarna vet ej vilket ben dom ska stå på, en platta där dom vet att dom är lost men hittar ej vägen tillbaka, en väg som inte finns längre gubbar........det är svårt att va hungriga/arga när huvuden och plånböcker är för stora......

Sen denna skiten, jag fattar inte att någon sa till dom att detta är skit dudes, detta låter inte bra.....kanske gjorde någon det och Metallica inte lyssnade, kanske vågade ingen det......

Men bandet kommer nog fatta det när en hel värld hatar detta, jag har inte sett en enda bra recension av plattan på nätet och då har jag läst en hel jävla del. Alla skriver likadant.....dåliga låtar med Lou reeds skit över, dålig produktion.....listan e lång.
Kanske skiter dom i vilket, dom verkar ha tappat all kontakt med verkligheten, detta speglas verkligen i Lars Ulrich uttalande : Detta är det bästa samarbetet som någonsin gjorts !!

I Metallicas försvar så måste jag säga att det är inte lätt att heta Metallica, sen Master of puppets har det haglat skit över dom, dom kan enligt pressen och fansen inte göra något rätt. Men som det sägs : Ingen rök utan eld så kanske Metallica ska se över vart dom tappade fotfästet för att hitta det igen, något jag dock betvivlar att dom kan göra.

Pengar + att dom blev världens största metalband skyller jag på, dom kunde inte hantera detta, Hetfield och Ulrich kanske man ska säga för det är ju dom som håller i trådarna. Men dessa 2 kunde inte hantera detta och detta har resulterat i det sämsta skit som någonsin spelats in.....

Danko Jones, som är ett stort Metallica fan har lagt ut sin Metallica samling för försäljning efter att han hörde "Lulu".......

"Världens största band" är nog inte så stora längre, visst...för Svenssons där ute kommer alltid Metallica regera och för oss musikälskare och metalheads så har ju dom sina 4 första mästerverk men.......jag tror "Lulu" är en av dom största spikarna i en kista som borde begravts för länge sen......

Det är över nu dudes....

Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0