Frågor?


Vad är det folk letar i sin musik, ngt att bara lyssna på? Något att sjunga med i? Något man kan jobba med, analysera? Bara rent nöje?

Lyssnar en radiolyssnare bara på kommersiellt skit eller kan dom uppskatta riktig musik? Kan någon som bara gillar Takida uppskatta Hardcore?
Kan en deathmetal snubbe digga Britney spears vid sidan om? Vad är det som gör att man gillar en viss musiksmak?

Finns massa frågor och svaret är naturligtsvis olika vem man frågar men visst fan är det intressant?

Varför frågar jag detta då? Jo för jag undrar ibland varför jag mest gillar brutal musik. Varför jag får panik(ja, det är sant, fråga min fru) av radiomusik ?(riks fm, Nrj, Mix megapol, Bandit, Rockklassiker)

Varför jag gillar musik som många kallar olyssningsbar och med detta menar jag inte bara brutal death metal utan abstrakt konstig musik. Musik som ibland kan uppfattas som ljud/vridna toner. Det extrema helt enkelt......

Jag vet inte.....men hårt ska det va, brutalt som fan gärna med massa attityd och gärna texter som slår en över käften med en hammare. En molotov cocktail rätt in i fina vardagsrummet som skakar om hela fundamentet man står på......

När jag känner mig misshandlad och förvirrad av det jag lyssnat på, då vet jag att det är bra, då är det något för mig.

Attityden är viktig.....musiken är viktig..... och det är roligt med frågor...

Peace
Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0