Insane clown posse

ICP har jag lyssnat på sen 1995 då jag fick tag i Riddlebox plattan. ICP spelar sk. Horrorcore, en hardcore hiphop. Dom kommer ifrån Detroit, USA och har släppt en hel del plattor. ICP är kända för sin hängivna fan skara där killarna kallas Juggalos och tjejerna Juggalettes, dom har fans samlingar sk. Gatherings där det samlas flera tusen fans och bara umgås och kollar uppträdande. Jag har alltid gillat hiphop och ju mer grova texter och svordomar desto bättre. Då är ICP perfekta. Dom rappar om mord, slakt och annat på ett humoristisk sätt och med glimten i ögat. Dom har dock stött på massa problem för deras texter och dom är inte speciellt omtyckta av andra hiphopare i branschen. Dom uppträder sminkade och deras konserter finns det bara ett läge: RÖJ. Massa info om ICP hittar ni här

              
               

Finns en hel del coola grejs på Youtube med ICP, deras videos och annat. Deras hemsida hittar ni här och deras myspace här. Dom släppte nyss en ny cd, en platta jag inte har än tyvärr men hoppas den ramlar in i veckan. Kolla in dessa clowner, dom e faktiskt jävligt roliga i en hel lägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0