Inga regler

Jag älskar musik som många runt mig skulle kalla svår och jag älskar band som skiter i alla sk regler som finns. Nu finns det svårare band än The mars volta men tänkte ändå skriva lite om denna underbara grupp. Bandet bildades 2001 av Omar Rodríguez-López och Cedric Bixler-Zavala båda från Hardcorebandet At the Drive-In. Dom hatar att kategoriseras och vill skapa musik utanför alla genrers. Jag tycker dom gör underbar musik och jag älskar rösten. Finns ett lugn i deras musik som är svår att hitta i annan musik. Inte ett vanligt lugn utan ett lugn som skapas av kaoset och som arbetar sig in under låtarnas gång. Dom har släppt 5 album, kan inte plocka ut en favorit av dom här 5. Alla har sitt strå att dra till stacken och det är bara att köpa alla 5 om ni gillar detta. Här finns info om bandet på svenska. Läs på och begrunda. Deras hemsida finns här och deras myspace här. Kolla in detta och när ni lyssnar på detta så släpp all kontroll och bara följ med i musiken. Det är då The mars volta är som mest underbara enligt mig. Oj vilket band......oj vilka musiker.

            

Senaste plattan Octahedron som släpptes 22 Juni 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0