Deathcrush

Alla i metal världen känner till Mayhems historia. Kan ni den inte så kolla här för lite info men tänker inte snacka om det för det viktiga för mig är Mayhems musik och inte deras brokiga förflutna och jag tycker det läggs för mycket energi på skandalerna. I februari/mars 1987 så spelade Mayhem in den plattan som jag tycker fångar allt som Mayhem har att bjuda på. Den är rå, fruktansvärd rå och brutal men den är också bland dom mest äkta skivorna som någonsin har spelats in. Det är helt underbart vilken känsla denna platta ger mig. Deathcrush är musikhistoria. Missa den inte !!!!!

         

Mayhems hemsida finns här och deras myspace här. Kjetil Manheim som spelar trummor på denna milstolpe slutade efter denna plattan men kolla in hans blogg här. En fantastisk musiker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0