Just before dawn

Jag gillar mitt liv. Som musiknörd har jag via bloggen, facebook osv lärt känna underbara vänner. Anders Biazzi är en sådan kille. Lärde känna han via Blood Mortized och fick träffa snubben när jag tog hit dom som förband till Master i okt 2012. Anders va en av originalmedlemmarna i inte helt okända Amon Amarth. En go gubbe som jag är glad att kalla min vän. Nu är det slut på kärleksförklaringen och nu ska vi prata Just Before Dawn. Biazzi och Rogga Johansson har slagit sina ruttna påsar ihop här och levererar en krossande tung skiva. Bolt Thrower möter Asphyx i denna allians av underbar talang.
Olika sångare turas om att vråla denna skiva till perfektion. Jonas Lindblood, Rick Rozz, Vargas, Rogga och Jocke Svensson för att nämna ett par. Fick skivan förra veckan av Anders och detta har lirats som fan här. Jag får inte nog av Anders förmåga att trollbinda mig med riff och låtkonstruktioner. Tyngden krossar mig medans jag flämtar efter mer. Detta är hur bra som helst. Plattan mixas av Benny Moberg ifrån Malfeitor. Betyg : 9/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0