King Crimson

Progg, rock, jazz? Skiter i vad ni kallar det för King Crimson är tamig magiska i min bok. Deras egensinniga musik låter min musikhjärna jobba och fantasin flöda. Att välja bästa skiva med KC är svårt men "Lizard" och "Islands" som avbildas under spelas otroligt mycket. Här gäller typ samma regler som med Zappa, det gäller att släppa tag om alla regler och utstakade musikvägar för med dom i tankarna så kommer musiken inte till sin fulla rätt. Bandet kräver mycket av lyssnaren men ger tillbaka magiska upplevelser och detta är ett band man antingen älskar eller hatar. En sak är säkert, King Crimson kommer följa med mig hela livet för jag klarar mig helt enkelt inte utan dom!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0