Inisans

Ibland dyker det upp band som får håret att resa sig på armarna. Man ryser och man känner musiken ända in i märgen. Inisans är ett sånt band. Rå källar produktion och ett finger i luften mot det mesta där ute i death metal världen är vad som levereras här. Teitanblood får jag vibbar av, Morbid Angel likaså och på dom fyra låtar som "Morbid vision of death" innehåller så övertygar bandet mig totalt. Detta är gjort av metalheads för metalheads med stor kärlek för oldschool och för det som gör allt det underbart. Det är så jävla äkta att det gör ont. Musikmässigt finns det ingenting att klaga på, jag skriker av glädje när "Putrid death" drar igång och när sista låten "Morbid vision of death" är slut så spolar jag tillbaka kassetten och börjar om. Detta är sveriges nya dm hopp. Jag älskar det!!! Köp demon eller gå in på youtube för att lyssna....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0