Tyler, the creator - Wolf

Regnet slog mot rutan igår när jag körde genom centrala Göteborg. Snöblandat för att vara exakt. Mulet som fan och Göteborg tornade upp sig på ett sätt som bara stora städer kan. Jag körde Vasagatan mot Handelshögskolan för att sen åka mot Järntorget. Tyler, the creator's nya skiva "Wolf" va soundtracket till detta. En skiva så magnefik och mäktig att ord tappas ur min mun när jag försöker berätta det och det va den perfekta musiken till det kalla, mulna Göteborg som omfamnade bilen. "Wolf" är mörkret, den svårgenomträngliga hiphop som den ger är mörkret personifierat och den ärlighet som Tyler spottar ur sig känns så verklig att man får en klump i halsen. Han verkar genom ärlig när han vill ha kontakt med sin farsa i "Answer" och han fortsätter på samma sätt genom hela skivan. Det är rått och det är helt fantastiskt. Beats som får hela världen att gunga och ett flow som sticker som nålar i hjärnstammen. Hans egensinniga hiphop är det mest spännande jag vet och detta är ett mästerverk i genren enligt mig. Missa aldrig detta!!! 10/10










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0