Inferior - Unsoiled

Karlstad har ju inget bra hockeylag ;-) men vem bryr sig om hockey när staden har Inferior!! Stenhård smäll i ansiktet iform av death/thrash fick jag när jag tryckte på play och det fortsattes att dela ut stryk under hela skivan. Punkigt med melodier på helt rätt ställen, lekfullhet med snortajt precision och en tung produktion. Jag va andfådd efter första lyssningen kan jag lungt berätta. Riff på riff levereras med snygg perfektion och man kommer på sig att sitta med luftgitarren i knät mer än en gång. "Perish" gav mig stånd efter fått vila lite under "Fires from the past", "Throne of dependency", under den kom jag på mig att tänka att detta måste bli Sveriges nästa stora band om allt rättvist i världen får vinna. Inferior har verkligen visat musklerna här och jag är ett stort fan. Thrash och death vävs ihop till en perfekt massa man omöjligt kan undgå. Kolla in denna och stöd bandet!!! 9/10




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0