Bäst just nu är.....

finska Hooded Menace och deras nya skiva "Effigies of evil". När detta spelades för min bror i bilen i helgen så utbrast han "det låter som Unleashed ju" varanpå jag genast replikerade med "när dom va bra"!!
Hur låter dom då? Jo här snackar vi om tung doom death. Det gungar som fan med riff som kan välta kyrkor.
Dom två medlemmarna Lasse och Pekka kräks ut en krypande mörk dödsmetall kryddad med doom och jävelskap.
Produktionen vältrar sig i gravjord och dessa låtar.....damn dessa underbara låtar som kryper in under huden på mig.
Det finns många band som gör detta bra men Hooded Menace gör det dubbelt så bra!!!



Denna skiva står ut som fan i mängden och jag gillar detta verkligen.
En underbar höstskiva som kommer spelas flitigt.
8/10

Rogga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0