Revolting

Coolaste band loggan på länge?
Absolut om du frågar mig...



Revolting är ännu ett underbart projekt av Rogga Johansson(Paganizer, The Grotesquery bla) där skräckfilmer står i centrum.
Oldschool horror hyllas i underbar melodiös(utan att bli mesig) death metal av mästerlig sort.

Rogga kan bygga låtar som få kan och hans outtömliga inspiration är helt underbar att ta del av.
Jag fick "In grisly rapture" och nya alstret "Hymns of ghastly horror" skickat till mig och dessa har gått på repeat sen dess. Svinbra DM!!!



Blod och död och skräck sitter i förarsätet då dessa skivor sätter nackmusklerna i dans med sin smittsamma skitiga melodiösa dödsmetall.
Detta skulle utan tveka gå hem hos många men då den nya generationen bara diggar Bandit rock så kommer nog detta tyvärr inte nå ut till dom.
Synd, här finns bra låtar, underbara riff och ett ös som få kan stoltsera med.
Fan va jag är ölsugen nu!!! :-)

Tack för skivorna Rogga och tack för att du finns och ger oss/mig den dos av äkta metal vi behöver och älskar!!

...Roger

ps. Hör av dig så fort du får tischan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0