En av världens bästa skivor!!

Plattan sägs vara den första doom/death metal skivan som gjorts, om detta är sant har jag ingen aning om. Va jag dock vet är att Winter - Into darkness är bra som helvete!!!



Winter kommer ifrån New york city och bildades 1988 och gav upp 1992. En demo "Winter" släpptes 1989 varav mästerverket "Into darkness" kom året efter. Epn "Eternal frost" kom 1994.
Allt Winter släppt är guld och jag kan stolt skrika ut att jag har allt!!

Bandets krypande death metal är helt monumental och låtarna tappar aldrig fokus.
Det hörs att Autopsy sneglat en del på detta gäng.

Tungt och vemodigt, en höst och vinterskiva som ingen annan. Winter är ett gäng som numera är tillbaka, många gamla goa band startar upp igen till min stora förtjusning, dels för att casha in(töntar) eller helt enkelt för dom måste visa alla skitband hur musik ska göras(Autopsy).

Into darkness finns att beställa, ett par återsläpp under åren finns att få tag. Ska ni beställa så försök att få tag i Nuclear Blasts version där epn "Eternal frost" ingår.
Bättre spenderade pengar finns ej...

Tack o bock.....roger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0