Plats nr 9

Jag gillade verkligen inte denna skiva när den kom. För soft, för popig, för tråkig!! Vart va den råa feelingen som "Red album" erbjöd eller den söderdoftande feelingen som "Blue record" gav mig där man nästan kunde känna söderns klibbiga luft och där träskens lukt va ständigt närvarande. Här vart det poprock och dessutom en dubbelskiva av det!! Men då jag älskat båda nämnda skivor så gav ju jag "Yellow & green" fler chanser och fram trädde en underbar värld. Låtarna växte och idag skulle jag nog säga att skivan är gruppens bästa. Skam den som ger sig!! Plats nr 9 tar alltså Baroness men hade detta vart en lista om otur hade bandet tagit första platsen med tanke på den hemska bussolycka som dom råkade ut för. Nu så repar sig medlemmarna efter dom allvarliga skador som dom ådrog sig och jag kan tänka mig att tankeprocessen blir lika lång om inte det dubbla. Men jag väntar så gärna, Baroness berör...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0