En av mina favoritbloggare Daniel Nordströ...

En av mina favoritbloggare Daniel Nordström tycker som jag fast snällare, så här skriver han på sin blogg : 25 maj släpper svenska heavy metalbandet Sabaton sitt nya album ”Carolus Rex. Texterna är på svenska. Jag har bara hört en låt så här långt. Jag gillar verkligen inte det jag hör. Sabaton från Falun bildades 1999. Nocturnal Rites gitarrist, Skellefteåbördige Chris Rörland, är ny i bandet. Jag gillar Sabaton. Det har jag alltid gjort. Men jag har trots det alltid lyssnat på varje ny låt med fasa, för Sabaton har hela tiden varit nära att tippa över gränsen. När bandet spelar klassisk heavy metal är det strålande. Men genom åren har det blivit allt mer pastischer, krigsromantik och schlager för att det ska kännas okej. Nu har ett smakprov från ”Carolus Rex” kommit. Då sjunger Sabaton krigsromantik på svenska. Temat är stormaktstiden. Det är nu det blir riktigt jobbigt. Det är just i detta nu som Sabaton tippar över gränsen. Jag vet. Jag ska inte döma den nya plattan efter en enda låt. Men allvarligt. Detta är bland de mest patetiska jag hört inom svensk metal. Jag befarar att de enda som kommer att uppskatta detta är nationalister. Ni kan läsa Daniels blogg via denna länk : http://blogg.folkbladet.nu/sjuan/........vad jag tycker om Sabaton är känt för er som följer denna blogg. Det är hemsk hjärndöd musik och med den nya Ultimathule musiken så blir det stroke varning hur hjärndött det är. Det är kan bara funka för rasister och bönder med vikingatatueringar och Thors hammare runt halsen. För idioter som nationalister som hetsar varandra kan säkert detta skit funka och för folk med noll koll på musik. Jag kräks på Sabaton och deras fans. Tack Daniel för ett suveränt inlägg och tack för din blogg. Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0