En sak ska ni ha jävligt klart för er där ...

20120601_212108 (MMS)

En sak ska ni ha jävligt klart för er där ute, att vi kan göra death metal i detta land är lika klart som att öl är gott. Vad som fått mig exalterad denna gång är Blood Mortized och deras "The key to a black heart". Ett monster som med fantastiska låtar och ett punkigt driv golvar en med en rak höger. Låtar som sätter sig direkt levereras utan att bli melodiöst och mesigt Det låter ibland som Grave men detta är bara fragment enligt mig. Blood Mortized har sitt egna sound och fuck....vilka låtar. Anders Biazzi vet hur man snickra ihop death metal som håller för tidens tand, det är bara att buga och tacka för denna skiva boys. Sången då? Ja....jag kan utan tvekan utnämna Mattias Parkkila till Sveriges bästa death metal sångare. Hans register och förmåga att trollbinda mig med sin röst är inte många som kan, att karljäveln ibland låter besatt gör ju inte saken bättre. Detta är en skiva ni ej får missa. Låtar som "The heretic possession" och "Only blood will tell" måste....ja hela plattan måste med rättvisa in i death metal historiens finrum. Svensk jävla dödsmetall när den är som bäst. Jag bugar......världsklass !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0