Jag har alltid trott att inget black metal...

20120130_195305 (MMS)

Jag har alltid trott att inget black metal band kan slå Deathspell omega när det gäller att väcka känslor och att kasta en handslöst in i ett becksvart mörker som kramar livet ur en. Man är vettskrämd bortom all sans och vett men man älskar varje sekund. Ghamorean slår inte bara Deathspell omega på fingrarna när det gäller att göra detta utan kastar även murken jord på dom franska konstnärerna när dom passerar dom i 230km/h. Detta är utan tvekan den bästa black metal skivan jag någonsin hört.....eller black/death metal skulle jag vilja säga...men det är oviktigt då känslorna är viktigast här...musiken och känslorna. Kan ej ens kommentera låtarna då känslorna tar över men damn...vilka kompositioner killarna kommer med här. 2011 kom "Terra Ruina" och jag har känt till plattan då den släppts på Discouraged records och jag har koll på det mesta som detta fantastiska bolag ger ut men fick först mina händer på den idag. "Terra ruina" fångar upp alla mina sinnen vid första låten och släpper aldrig taget. Plattan är ett mörkt jävla underbart hål.....ni får inte missa denna skiva Vill ni ha death/black metal när den är som bäst så koll......nej kolla ej utan bara köp den. Underbart !!!!! ( vart kommer bandet ifrån? UMEÅ.....självklart )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0