Alla ni som inte gillar uttrycket " det va...

Alla ni som inte gillar uttrycket " det va bättre förr".......och jag är en av dom men ingen kan trolla bort det faktum att när det gäller musik så är det sant. Sen vad man menar med förr beror på betraktaren. Men en sak är säker, musik görs inte med samma kvalitet som förr. Det mass produceras och skivorna ska ut fort eller så jobbar dom ihjäl skivan. Allt ska va perfekt i ljudbilden och musiken tappar hjärta och själ med all digitalisering. Många vet detta så många går tillbaka till det enkla och analog inspelning och detta är underbart tycker jag. Alla funkar inte analogt och jag vill inte ha all min musik analog utan den rena krispiga ljudbilden passar som handen i handsken för vissa band. Men kvaliteten.....jadu, ingen kan röra dessa 70 - 80 tals skivor med sin underbara produktion. Ac/dc, Kiss, Black sabbath och alla andra giganter lät 1000 ggr bättre på den tiden. Visst spelar hungern och attityden roll med men nu pratar vi produktion och låtar här. Skulle Miles davis leva idag skulle aldrig han kunna toppa "Bitches brew" och "Sketches of spain".......inte för att jag skulle vilja det men produktionsmässigt går det inte. Alla plattor ifrån 70 som jag har tröttnar jag inte på, det går inte.....all själ i dom skivorna gör dom odödliga och mästerliga. Produktionen håller dom intressanta tom efter alla mina miljoner lyssningar. För att komma till det jag ville så är mitt svar NEJ , det va INTE bättre förr men när det gäller musik så va det bättre förr......finns inget mer att säga om det. Det va bättre.....nu kaffe och Venom....peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0