Vart mycket Black metal ett tag nu. Detta ...

20120219_171405 (MMS)

Vart mycket Black metal ett tag nu. Detta är högen som följt mig under ett par veckor nu. Black metal har alltid legat varmt runt hjärtat för dess ofta råa natur. Mörkret och det extrema är något som jag alltid dragits åt då jag gillar att bli utmanad till gränsen av min musik. Ta tex produktionen på Mayhem's otroligt vackra "Ordo ad chao", många jag spelat den för tycker att den är dålig. Jag säger att den gör allt...den redan kaosartade ljudbilden vrids runt ett extra varv med produktionen och hela plattan är ett panikskrik i ett becksvart hål. Det extrema i musik har alltid tilltalat mig, när det känns som att ångest och rädsla snart tar över, när det känns som att jag inte fattar någonting och allt ljud i öronen är nästan bara ett surr, när jag känner mig attackerad av musiken, när musiken skapar känslor som är så starka att dom tar över helt.....DÅ, då har jag hittat vad jag alltid letar efter. Jag letar efter musik som skapar kaos och känslor i mig, när jag hittar dessa skivor vet jag att det är musik som kommer leva kvar hos mig hela livet. Mycket Black metal gör detta för mig, därför älskar jag genren. Detta gäller dock all musik för mig, jag vill utmanas av musiken, jag vill att musiken ska kasta runt mig i mitt skal och skaka om mig tills jag kräks. Jag vill ha känslor !!!!!!!....och jag vill att musiken ska ställa krav på mig som lyssnare på samma sätt som jag ställer krav på den. Är jag svår iochmed detta? Ja kanske men jag vill inte ha något annat. Trivs man med massproducerad musik så ska man nöja sig med det. Alla har vi vår rätt till musik. Jag nöjer mig inte med det......jag vill ha konst och inte en produkt. Jag vill ha eldsjälar och inte profitörer. Jag vill som sagt ha känslor......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0