Min recension av Liberteer's platta på Roc...

Min recension av Liberteer's platta på Rocknytt.net...........Enmans bandet Liberteer aka Matthew Widener släpper sin platta "Better to die on your feet than live on your knees" via relapse records och förhandssnacket har vart att detta är grindcore. Jag tycker detta är en perfekt blandning av hardcore och grindcore med en massa punk. Plattan är en laddad käftsmäll fylld med hat och föraktan emot samhället och dess normer. Matthew spyr ut texterna med sån övertygelse att det är svårt att inte dras med i hans kamp emot samhällets orättvisor.  Den hardcore doftande ljudbilden ger musiken ett driv som gör det svårt att inte gunga huvudet i takt och mitt ibland allt kommer pampiga "kämpa låtar" (tänk när Rocky tränar i Ryssland i Rocky IV) som bryter allt det extrema till en vinnande känsla. Matthew Widener är inte rädd för att blanda in andra element för att lyfta väggen av ljud som kommer emot en, banjo och elektroniska ljud används till det positiva och detta är en platta som kan uppskattas av den som kanske inte har grindcore som sin favoritgenre.  Produktionsmässigt finns det inget att klaga på. Skitigt aggressivt skriker produktionen och det är bara att njuta av denna planerade misshandel av trumhinnan. Sen har man det underbara faktum att plattan är en "hel" låt på 27min som skapar en intensiv halvtimme men jag kunde verkligen spendera min halvtimme på värre sätt. Detta är hur bra som helst och jag ser verkligen fram emot fler politiska äventyr med Liberteer.  En stark kandidat till topp 5 av dom bästa skivorna i år......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0