Fick mail om Frank zappa direkt efter jag ...

Fick mail om Frank zappa direkt efter jag sa ett par ord i min status på Fb. Frågan va vilka album jag tycker är bäst med Zappa? När det gäller Zappa så har alla sina uppfattningar och då musiken skiftat under hans musikaliska resa så finns det mycket godis. Men dom plattorna som jag inte klarar mig utan är : Waka/Jawaka..detta är hans bästa enligt mig. En underbar skiva som funkar till allt. 10/10. ## Uncle meat.....dubbelcd som är ett soundtrack till hans svindåliga film med samma namn. Många kallar denna dubbelcd svårlyssnad men det är fel. Mästerligt. 10/10. ## Hot rats....mestadels instrumental men shit vilken platta. Första utan "The mothers" om jag minns rätt. 10/10. ## One size fits all......ifrån 1975, otroligt experimentell skiva som dock detta passar alla. 9/10. ## Apostrophe.....lugnare skiva men fruktansvärt bra. 8/10............som sagt, Zappa har släppt massa godia. Jag har det mesta men dessa är hans bästa. Sök förbi hans hitlåt "Bobby brown" och hitta detta genis bästa ögonblick. R.I.P Frank.......peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0