Dodecahedron





Årets skiva !!!! Japp den har kommit, holländska Dodecahedron kom ifrån ingenstans och gjorde mig kär och galen.
Känslorna som tog över när jag hörde denna skivan va magiska, deras kosmiska atmosfäriska mörka Black metal med inslag av ambienta trasiga samplingar och skrik och fasa va som en orgasm av bästa sort. Hela jag kramades av svart indränkta skuggor som kvävde mig och jag älskade varje sekund.
Nog med flummiga referenser.....gillar du Deathspell Omega?? Då kommer du älska Dodecahedron, mycket av DO musik finns representerat här dock med mer melodi än va fransmännen har och med det menar jag ej det negativa med det ordet. Melodierna ligger gömda längst bak i produktionen och är knappt hörbara men ibland träder dom fram för att skapa en andningspaus i allt det som MÅSTE tas in......

Plattan är en resa i det mörka men då resan tar vändningar hela tiden så kan man skymta ljuset, det är inte lätt dock men det finns där om man tittar noga. Skivan kan också vara svår att ta sig an, speciellt när bandet släpper loss, då luktar allt schizofreni och kaoset kan va obehagligt vid vissa tillfällen men som alltid så är belöningen stor vid sådan skivor och här är inget undantag.

Dodecahedron består av :

 
M. Eikenaar - vocals
M. Nienhuis - guitars
J. Bonis - guitars
Y. Terwisscha van Scheltinga - bass
J. Barendregt - drums

Ett annat ord som kommer upp då plattan snurrar är ensamhet, den är kall och mörk och då är det lätt att känna sig så här.
Jag hoppas att bandet får allt beröm i världen för detta är verkligen magiskt och jag kommer följa detta underbara band för alltid, detta är en livslång kärlek ifrån min sida och jag är tokkär.

7 låtar av Black metal som skriks ut med äkthet och frustration, 7 låtar av perfektion.......
"Descending Jacob´s ladder är bäst......

NJUT !!!

rOGER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0