Plats nr 3

Nile släppte i år i mitt tycke deras bästa platta någonsin. En teknisk historia med fantastiska låtar. Ett driv och frenesi som känns som ökensand piskar i ansiktet men också tyngre långsammare partier. Gitarrerna är magiska och Karl och Dallas delade sångpartier funkar bättre än någonsin. Sen har vi ju texterna, som en egyptisk historienörd som jag vart i många år är det helt underbart att läsa texterna på "At the gate of sethu". Karl sanders linernotes och förklaringar till texterna är självklart med och bara dom gör det ju värt att köpa detta monster. Detta är kvalitet utan dess like och detta har lirats hur mycket som helst sen jag fick den i handen. Detta skrivs på Söndag, på tisdag så är Nile i Göteborg tillsammans med bla Morbid Angel. Jag är inbjuden av Karl sanders och kommer få skaka den hand som gett mig så jävla mycket bra musik!!! Jag kommer va en glad skit på Onsdag. Trött men lycklig...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0