Skineater





Helvete va bra detta ärrrr!!!

Skineater är ett relativt nytt band, dom bildades 2008 men medlemmarna är inga nybörjare i denna bransch.
Här finns meriter utav helvete och efter ett par medlemsbyten så består bandet idag av : 

 Matte Modin-drums (ex Dark Funeral, ex Defleshed, Raised Fist)
 Stefan Westerberg-bass (ex Carnal Forge, ex In Thy Dreams, Wasteland Skills)
 Håkan Stuvemark-guitar (ex In Thy Dreams, ex Wombbath, Ex Vicious)     
 Jörgen Ström-vocal (The Mary Major)

Detta är dödsmetall i dess brutalaste form men dom har verkligen hittat sitt egna sound, finns mycket där ute som låter likadant men Skineater har hittat egna vägar och det märks att bandet är hungrigt.
Det har dock inte vart lätt hela vägen, efter 2 inspelade låtar 2009 så skickade bandet ut material till olika bolag och ett bolag va intresserade men det tog tid och det rann ut i sanden, saker rörde sig sakta.

Stefan Westerberg blev medlem 2011 och tillförde nytt blod och ny energi till bandet och han och Håkan Stuvemark började jaga skivbolag igen och en deal skrevs ganska fort. Det va Pulverised records som bandet skrev på hos och dom håller just nu på att spela in sin debut platta.

Dismantling

The making of the album diary

Jävlar va jag längtar till denna platta, länge sen ett svenskt deathmetal band berörde mig så mycket som Skineater har gjort och jag kan fan garantera att dessa gubbar kommer göra ett avtryck i metal Sverige.

Skineater myspace

Det kommer komma uppdateringar hela tiden på min blogg om Skineater då detta är ett band jag kommer hålla mina ögon jävligt mycket på.......

Nu är det bara att vänta på plattan......så BRING IT!!!!!

pEACE

rOGGGGaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0