Dream Theater


Det är för glatt.....jag vet inte. Lyssnat igenom nya Dream Theater 2 gånger nu. Det låter för glatt tycker jag. Låtkompositionerna kan man inte klaga på och John Petrucci vet vi ju kan skapa musik men det är för glatt på något sätt och för många ballader denna gång, svaga ballader dessutom......

2009 års "Black clouds and silver linings" är mycket bättre och förhandsrapporterna jag hört om att denna platta ska vara en fortsättning på BCASL stämmer inte alls enligt mig och även om detta inte är DT´s sämsta platta så sitter jag lite besviken här :(
Kanske är det förväntningarna som spökar men plattan känns svag och oinspirerad. Kanske är det Mike Portnoys skapande som behövs för att DT skeppet ska flyta......

Nu har jag bara lyssnat 2 gånger så den växer kanske mer men just nu håller bara "On the backs of angels" "Build me up, Break me down och "Breaking all illusions måttet på denna ganska svaga historia.....


FAN med!!!

Peace

Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0