Blind Anger


En gammal polare till mig skrev till mig på Facebook " Rogge, brorsan har startat ett band, lite för hårt för mig men du kan väl lyssna på det", sure be han maila mig och ge han min adress och be han skicka en platta.

Sagt och gjort, ett par dagar senare trillade Kalmars(hålan där jag växte upp) Blind Anger´s "Carve the runes" in, denna 4 spårs platta.

När jag tryckte på play så kunde vad som helst i metal väg spelats upp, blöjmetal ala Dead by april, dålig replokals musik men inte.....

Blind anger bjuder på svinbra death metal, dom har verkligen ett eget sound men i grunden är det gammal klassisk death metal. Detta va en underbar käftsmäll :-)
Bandet bildades 2007 och nuvarande sättning av Robert Lood : Gitarr och bas och Erik Bengtsson : Gitarr och sång har lirat ihop sen 2009.




Låtarna på denna 4 spårs historia är otroligt starka, det är mycket känsla i dessa låtar och jag hittar en del Black metal inslag tycker jag, just dom atmosfäriska aspekterna som vissa BM band bjuder på känns här med. Bandet visar också att thrash ligger vart om hjärtat. Det är verkligen en intressant blandning Blind Anger bjuder på, det är därför jag gillar detta, när man får intryck för massa olika håll och hjärnan får arbeta så blir musiken alltid bäst.

Harmonierna ligger i perfekt symbios med det brutala och låtstrukturerna är perfekt komplexa.
Det enda jag skulle vilja ändra är att ta bort lite sång, när man har dessa otroliga låtar så vill man som lyssnare höra så mycket man kan av detta, inte för att sången är dålig, tvärtom Erik Bengtsson growlande är underbart.

Bandet har sin egna studio så bandet kan lira in ideér direkt. Nu hade jag bilder på studion men efter 4 försök att lägga in dom så ger jag upp men dom kommer läggas upp så fort jag löst detta.(oteknisk)
Detta va hur kul som helst att höra, en svinbra 4 spårs platta som jag absolut tycker att ni ska kolla in. Detta va verkligen superbra.

Fortsätter Blind Anger att utveckla detta dom redan har så tror jag verkligen att dom kommer bli att räkna med.

Här är bandets Myspace igen

Köp deras platta och njut.

Peace

Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0