Master





När jag snackar old school deathmetal så kommer alltid detta underbara band upp. Master är ett av dom band som liras hur ofta som helst här hemma. Deras skitiga/punkiga deathmetal faller helt mig i smaken.

Bandet bildades 1983 i Chicago. Paul Speckmann la dock bandet på hyllan till 1985 då allt började rulla.
Dom släppte 2010 The human machine, en kraftig käftsmäll och en urbra platta.



Bandet har bara släppt bra skivor(9st), jag har alla och har aldrig blivit besviken.
Det är skitigt och tungt och fyllt med äkta känsla. Det är såååå jävla bra!!!
Fan va mycket detta band betyder för mig.

Hemsidan hittas här och deras myspace här

Galet bra metal i den gamlas skola.



Liten jävla bild, sorry!!



Kolla upp detta band, dom fick aldrig det break som dom förtjänade.





Vilken underbar platta vi avslutade med.

Ha d

Rogha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0